Vinales naar Trinidad

13 januari 2023 - Trinidad, Cuba

Trinidad, 12 januari 2023.

Voor vanochtend hadden we ons mentaal voorbereid op de lange reis van Vinales naar Trinidad, ruim 500km. Sommige wegen zijn abominabel slecht. Van kuil naar kuil. De autoroute National was een belevenis op zich. Rechts op de weg zie je fietsers, paard met kar en vele lifters. Het openbaar vervoer is er nauwelijks. Er wordt van de Cubanen verwacht dat ze de eigen bevolking meenemen in hun vrachtwagen, kar of auto. Toeristen meenemen is streng verboden.  Verder loop je de kans dat er een koe midden op de autoweg staat. Dat was vandaag ook het geval.  Onze chauffeur had voor in de taxi een doos staan dus we zaten beiden achterin. Hij was druk met bellen en hij was duidelijk boos. Verstaan doen we niks. We zijn 2x aangehouden door de politie, 1x wegens te hard rijden, de 2e keer weten we niet. De agent vroeg wat er in de doos zat en..... het was een levende kip. Hij vertelde dat hij een groot gezin had. 120 km voor Trinidad vroeg hij ons om van taxi te wisselen omdat hij al veel gewerkt had. Daar gingen dus die boze telefoontjes over. Het laatste stukje reden we langs de kust. Het was een mooie kustlijn. Na ruim 5,5 uur waren we op onze bestemming.

Casa Teresa y Rodolfo, een mooie hostel, gerund door een ouder echtpaar.  Ze spreken, zoals velen , alleen Spaans. Lieve vriendelijke mensen. Op hun advies zijn gaan eten bij Sant José. Mooi restaurant met een leuke kaart. Nog even gelopen door de, niet verlichte straten en afsluitend een canchanchara in de schommelstoel voor onze kamer. Buenos noches y antil manana.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wilmy Sonnemans:
    14 januari 2023
    Klinkt als een spannende en enerverende reis naar Trinidad. Erg leuk om zo mee te mogen genieten met jullie! ❤️
  2. Renee:
    16 januari 2023
    Ziet er echt geweldig uit!! Zo te zien/lezen genieten jullie er helemaal van.
  3. Ine:
    17 januari 2023
    Interessante trip gewaes en Han kin zien Spaans ophaole.