De laatste dag

29 januari 2023 - Havana, Cuba

Maandag, 23 januari 2023.

Onze laatste dag in Havanna. Om 18.45u worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan.  Nog een laatste rondje door Havana Vieja.  Niet te ver want Mat heeft last van zijn voeten. De laatste 2 dagen hadden we ontzettend veel gelopen. Nog 1x gegeten bij het restaurantje tegenover onze Hostal. De laatste keer rijst met bonen. Bij ons favoriete barretje nog een laatste Cancanchara. En  ...... Mat kon het niet laten om een taartje met ijs te bestellen. Helaas geen ijs dus werd dat fruitsalade.  Verder hebben we deze dag gebruikt om afscheid te nemen en om de reisblog bij te werken. Op het vliegveld was het behoorlijk druk en het inchecken verliep vlekkeloos, in tegenstelling tot alle pogingen om dit online te doen. Het vliegtuig vertrok een half uurtje te laat. Op 24 januari om 14.30u zijn we veilig geland in Frankfurt.  Nu wachten op de trein van 16.45u naar Aken. Wat een geluk dat Hannie naar de wc moest en zag dat onze trein uitgevallen was. Het alternatief was een Hoge Snelheidstrein naar Keulen en dan overstappen op de reguliere trein. Op de laatste seconden in kunnen stappen.  Komen we in Aken aan, treinkaartje Heerlen gekocht. Op perron aangekomen was ook deze trein uitgevallen en moesten we met de bus, lijn 44. Al met al viel de hele reis ontzettend mee en was het fijn om weer thuis te zijn.