Casablanca

23 januari 2023 - Havana, Cuba

Havana, zaterdag 21 januari 2023.

Gisteren hadden we al besloten om met het lokale openbare  vervoer, een veerboot, naar de overkant van de baai te gaan. Wachtend op de veerboot  legde we contact  met een Engels  sprekende gids.  Raphael  zou ons een groot gedeelte begeleiden.

Aangekomen in Casablanca, een vissersdorpje reden met de openbare bus, voor 1 eurocent naar het kolossale beeld Cristo de La Habana. Het is er ook genieten van het uitzicht op Havana. Al wandelend  met Raphael naar een lunchadres, het duurste van de hele vakantie, en naar de werkplek van onze gids het fort San Carlos de la Cabana. Dit fort werd in 1763 door de Spanjaarden  gebouwd. Hier namen we afscheid  van Raphael.

Al lopend richting de veerboot  bezochten  we nog een huis  waar Che geruime tijd gewoond en gewerkt  heeft.

Na een flinke dag stappen, een pizza gegeten ,bij onze favoriete bar nog een paar cocktails gedronken, naar een live jazzband geluisterd,  was het wederom  heerlijk  slapen gaan.