Slenteren door Havanna (1)

9 januari 2023 - Vinales, Cuba

Havanna, zaterdag 7 januari 2023.

Na goed te hebben geslapen op de cocktails beklimmen we Hannies wenteltrap om te ontbijten. Na het ontbijt is het al wandelend naar Museo de la Revolucion. Het museum is echter gesloten wegens renovatie. Echter het paviljoen is wel geopend. In dit Granmamonument zijn diverse voertuigen te bewonderen  die tijdens de revolutie zijn gebruikt. Verder slenterden we langs de pleinen en straten van Havana. Een heerlijke lunch bij restaurant José La Vitrola aan het Plaza Vieja en we konden weer verder. Verder flaneren langs de kust. We kwamen uit bij een terminal met een voetgangers/ fietsers veerpont, welk een genot was om te zien. Iets verder lag het rummuseum, dit was echter gesloten.  Morgen maar weer  proberen. We eindigde bij de overdekte kunstmarkt van Havana. De kunstmarkt Almacenes San José  is gevestigd in een verbouwd pakhuis. We hebben er een hele tijd doorgebracht. Al slenterend door de levendige binnenstad  kwamen we voldaan bij onze casa. Na een kleine siësta zijn we gaan tafelen bij de buren Habana61. In dit restaurant hebben we genoten van een super vismaaltijd. De avond sloten we af om de hoek onder het genot van een biertje en canchanchara.