Parc Guanayara

17 januari 2023 - Sancti Spíritus, Cuba

Trinidad, zondag 15 januari  2023.

Na weer een perfect ontbijtje vertrokken we, met een vertraging van enkele Cubaanse minuten, met een open vrachtwagen, of zoals onze gids zei " la limousine ", naar de bergen. De eerste stop was bij een vergezicht punt waar je Trinidad en de Caribische zee kon zien liggen. Verder op weg naar Topes de Collantis , een weg met vele haarspeldbochten, waarvan Parc Guanayara onderdeel van is. Het was behoorlijk koud op die open wagen. Onderweg stopten we nog even bij een klein museum waar we uitleg kregen over het proces van koffieplant tot kopje koffie. Even verderop stopten we bij een kleine ondernemer die koffie, fruit en lekkers verkocht.

Het wandelen in het bos was een geweldige belevenis. Geneeskrachtige struiken en bomen,  bamboe, bos, riviertjes,  watervallen en meertjes. Mat heeft in een van de meertjes gezwommen.  Het water was behoorlijk koud. Na een 2 uur durende wandeling met onderweg de nodige kolibries, in verschillende maten, en varkentjes kwamen we aan bij het lunchadres. Deze was voortreffelijk.  Dit keer heerlijk gebraden kippetjes. Na de lunch was het nog een heel uur hobbelen op die open vrachtwagen richting Trinidad.

S'avonds hebben we gegeten in ons favoriete restaurant San José. Na een kleine wandeling in de binnenstad,  terug naar onze Casa en na weer een frisse Cacanchara, dit keer zonder ijs omdat de stroom was uitgevallen,  moe en voldaan onder de lakens.