Ecologisch boeren in Vinales

11 januari 2023 - Vinales, Cuba

Vinales, dinsdag 10 januari 2023.

Vandaag was het vroeg opstaan en ontbijten. De afspraak was dat we tussen 7.00 en 7.15 uur werden opgehaald. Het werd al snel 7.45 voor we richting de ecologische boerderij El Paraiso reden. Daar aangekomen  werden we vriendelijk ontvangen door onze gids. Zij gaf ons  eerst uitleg over het bedrijf, voordat we door een oudere voorman aan het werk werden gezet. Samen met een Pools-Canadese jongeman hebben we  onkruid gewiet bij  de groenteborders .Daarna mochten we meehelpen met de lunch. Samen knoflook gepeld. Hannie  vlees in stukken gesneden en Mat had de kruiden bijgevuld. Daarna heerlijk genoten en soort plaatselijke pina colada gedronken.  De lunch was geweldig en ook het uitzicht vanuit de veranda. Een geweldige  ervaring  en dat onze chauffeur  weer te laat was namen we op de koop toe.

In de avond nog met onze twee Britse dames gegeten en iets gedronken. Het was weer een geweldige  dag.