Cubaanse kookcursus

18 januari 2023 - Santa Clara, Cuba

Sancti Spiritus, dinsdag 17 januari 2023.

We keken er op uit, naar onze workshop traditioneel Cubaans koken en waren nieuwsgierig wat deze dag ons brengen zou. We werden opgehaald door Wheely en hij bracht ons naar zijn huis. We werden opgewacht door zijn vrouw Irina. Ze had al enige tijdrovende handelingen klaar. We maakten de traditionele Cubaanse feestmaaltijd die altijd die dagen op tafel komt. Varkensgebraad, rijst met zwarte bonen, yuca en salade.  Het was leuk en gezellig.  Wheely was geluidstechnicus en muzikant/producer. Irina was lerares Engels en iets van cultuur. We hebben samen gegeten en een goed gesprek gehad over wel/niet in Cuba blijven en alle veranderingen . Foto's laten zien van Heerlen en vertelt over de strubbelingen in onze stad. De Murals vonden ze geweldig. Voor diegenen die de Cubaanse feestmaaltijd wil proeven is binnenkort welkom in Casa Hannie y Mat.

In de namiddag hebben we nog wat gewandeld en konden we eindelijk weer internetkaarten kopen. Heel grappig dat onze straat verlicht was in tegenstelling tot de rest van de stad. Nog grappiger dat de verlichting werd aangemaakt per lantaarnpaal. Dit hadden we nog nooit eerder gezien. Na een pizza bij een Staatsrestaurant en nog een drankje gingen we vroeg slapen.

1. Ine:
    20 januari 2023
    Cubaanse maaltijd veur de femiliedaag😊